Hoppelihopp

...kast med liten make, rövsving, 60 m bärkasse, 5 km kundvagnslöp för att spinna vidare på mitt förra inlägg. Man kunde haft en tävling där man tävlade i ovanstående grenar. Tja, varför inte. Det finns ju kvinnogym.

Sånt där är jag så kluven till. Jag tycker att det är dumt på ett sätt, men kan ha förståelse för det på ett annat sätt. Tycker i alla fall inte om när man gör skillnad på könen. Jag tror att det motverkar sitt syfte i det långa loppet. Jaha, man kanske ska gå tillbaka till flick- och pojkskolor också, liksom. Det ska man ju inte. Det är ju dumt. Varför vill somligt kvinnfolk inte gå på vanliga gym? Svara på det istället. Dessutom tror jag att det finns somligt mansfolk som känner likadant. Men de får skylla sig själva, för de tillhör inte opinioooooonen. Tjejer mår dåligt, killar får inte må dåligt. Sånt är livet, så mycket falskhet bor det här.

VARJE dag slås jag av dolda ojämlikhetsåsikter. Jag blir så förrrrrrrbenad. "Våra chefer är medvetna om att kvinnor inte skryter lika mycket som män vid löneförhandlingar och tar hänsyn till det". EHVA? Vad sa du kvinna lilla? Det är fel på mer än ett plan, det du säger. För det första har du fel. För det andra så vill jag se undersökningen som visar detta. För det tredje så klankar du ner på dina manliga kollegor å det grövsta - taskigt. För det fjärde så kan du väl inte stå där och generalisera. Jag blir ju sur och slutar lyssna på dig då. Enligt henne finns alltså två typer av människor; de som kan prata för sig (män) och de som inte kan det (kvinnor). Schysst att du står där och kallar mig vek, typastolpe!

Eller en annan, Idol i fredags: "Han blev pappa och tog sitt ansvar och flyttade med tjejen till Sverige". Oooh, vilken karl. Han tog sitt ANSVAR. Men vänta nu här, det gjorde tjejen också va? Jag har inte hört någon säga "Hon blev mamma och tog sitt ansvar och flyttade med killen (och barnet) till England". Varför gör man fortfarande skillnad på moderskap och faderskap? Känns liiiiide -43. Mami och papi är LIKA viktiga. Det behövs en mami och en papi för att göra barn, då kanske det behövs en mami och papi för att ha barn? Papi kanske också ska få sin röst hörd? Papi får nämligen också papihormoner när det vankas barn, enligt purfärska undersökningar.

Ojoj, jag menar verkligen inte att ensamstående inte är bra. Det är det visst det. Föräldrar som älskar sina barn är alltid bra. Jag menar att när det finns en papi så ska man se jämställt på honom. Att han är lika mycket värd som mami och har samma rättigheter som henne i sitt föräldraskap. Visst är det kul att skriva mami och papi? Jaaa-aadå.

Tudafesen / Rudan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0