Vem fan täcker inte hela dassringen?

..undrade jag för några veckor. Vi designade nämligen dassaholkar. Eller ja, egentligen hela badrum. I vilket fall som helst, det viktigaste är ju porslinstronen. Det handlar om ergonomi! Tur att jag införskaffade mig kunskap om ämnet redan i gymnasiet. Värdefullt i såna här skarpa lägen. När jag ritade ringen sa min gruppkompanjon att den inte behövde vara så stor eftersom att man ändå inte sitter på hela. -Men jag gör det, sa jag. De andra skrattade, de kanske trodde att jag skojade. Det gjorde jag naturligtvis inte. Inte håen sitter man väl där på en trekvart? Hur ergonomiskt är det? Man lutar väl sig tillbaka och har en lugn stund för sig själv? Läser en lokaltidning eller två, löser ett korsord och surfar lite. Comfort for body and mind, som designläraren säger. Det är vad Ergonomi handlar om.

 

/Rudan


Kommentarer
Postat av: Emma

Men gumman, de är väl rädda för att det ska plumsa? Tihi. Vilka töntar..

2012-04-21 @ 09:04:52
URL: http://enknubakaffe.blogg.se/
Postat av: Linda

Haha, ja det kanske det! Men följden blir ju att bajstollen rullar längs med kanten ner i vattnet. Hur pimpinett är det? Bromsspår ända ner till vattenbrynet?

2012-04-21 @ 10:59:25
URL: http://rudan.blogg.se/
Postat av: karl n

Vadå vilar inte ni torso mot knäna så att ni kan lägga kalle anka på golvet och slippa hålla i den?

2012-04-23 @ 16:12:31
URL: http://karlnorling.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0