Kapybara

Kapybaran är ett djur som etsat sig fast i mitt och mina bröders minnen. Kapybara, vattensvin. Det var ett av svaren på Sydamerikaprovet i sexan. Nog var det viktigt att komma ihåg Kapybaran. Denna lilla vattengris, med drag från bäver, utter och hund (Butterund?) lämnade aldrig hjärnbarken i motsats till mycket annat, till exempel vetskapen om hur man tovar sin egen ullhatt. Jo.. Jag har allt ett hattatov hemma hos föräldranami. Flickorna fick göra vita och pojkarna svarta. Mycket pedagogiskt beslut som resulterade i skitsura flickor och en del ledsna pojkar. 1998 var inte året för den omvända psykologin.

Någon gång, någon dag, är jag övertygad att någon av oss kommer att få utdelning för att vi vet vad en Kapybara är. Det kan vara en fråga för att vinna högsta vinsten i ett ållotteri eller kanske en avgörande fråga om vad man bitits av under en resa i Amazonas. -Inte var det en Kapybara i alla fall.



Ser den inte slug ut? / Rudan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0