Tjofes

Båda kurserna nu är på engelska och hälften av studenterna är utbytesstudenter. Det har bara gått en och en halv vecka men jag har börjat tänka på engelska. Särskilt när jag räknar. Two times four equals eight. So Steve, 2 bad 4 u that you're not in Sweden now. You might even understand what I say at this point. Besides, it's snow and minus 10 degrees. Perfect CoZyZzaxx-weather. Not brown anymore.

Snö och minus tio är en av mina topp 5 favorita vinterväder. På första plats ska snön vara minst en meter djup. Ja, egentligen syftar listan bara på snödjupet. DjB påpekade att de flesta ser bleka och fula ut i Sverige nu på vintern. Ja, är det inte härligt? sa jag glatt. Att det är vinter alltså, inte att folk är bleka och fula. Jag tillhör ju den bleka skaran året runt, inget jag lider av direkt. Det konstigaste är de, om än få, som har känt sig nödsakade att kommentera min blekhet. Uteslutande medelålders damer för övrigt, om det kan säga er något. Min mor fick höra något liknande när hon som tonåring hade finnar. Även det från en medelålders dam. Inte för att det är något statistiskt underlag, och inte för att jag någonsin har tagit illa vid mig. (Inte ens den gången Mary Kay-kvinnan började gapskratta när jag påpekade att jag var rätt blek vid en foundationutprovning. -Men du ÄR ju det! kippade hon urskuldande). Det FINNS faktiskt dock de som hade tagit illa vid sig, så om någon läser som känner igen sitt beteende så ber jag er; tänk innan ni skiter, för fan.

Vem har sagt att inte jag kan få färg?
Vänligen men bestämligen / Rudan

Kommentarer
Postat av: Emma

Hur har du lyckats bränna dig på en sån rak linje över ryggen?

2012-02-02 @ 13:02:57
URL: http://enknubakaffe.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag hade en tröja på mig som hade en sådan öppning på ryggen.

2012-02-02 @ 17:25:27
Postat av: Emma

Haha! ;)

2012-02-02 @ 18:10:44
URL: http://enknubakaffe.blogg.se/
Postat av: Steve

ja. två dåligt fyra dig jag är inte i sverige.

för att jag börjar(försöker)tänka på svenska. men mycket sakta. :) jag fortfarande får dum ansikte när det är sagt fort, men jag är försöker. när vi kommer tilbaka du kan prata engelska och jag ska prata svenska.



take it easy.

2012-02-03 @ 08:22:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0