Söndag ettramidda

Åjjemänn, träningsvärk i hela kruban efter det där boxpasset. Kul var det.

Igår var jag på korridorsfest med udanombytesstudenter. Inte redit kloga di därna! Idag har jag ett nummer till en rumänska (ru-människa) inlagt på mobilen, Irina. Hevorfor da do? Ja det tvistar de lärda om och även jag, men det hade med en stråhatt att göra. Alla verkade vilja ha den så det var bara att ta seden dit man kom. Dubstep spelade där, helt oförståelig musik enligt mig. Ingen kunde dansa till det, men tydligen ansågs det vara bra. När vi gick hem lyssnade en tjej på samma musik på sin mobil. Vi trodde inte hon hörde oss och kommenterade att den där musiken förföljde oss. Tjejen, som visst hörde oss, sa mycket sturskt: DET ÄR FAKTISKT DUBSTEP. Jo, så mycket visste ju vi också.
Jag skulle nog vilja likna den typen av musik vid sagan om kejsarens nya kläder. Det är inte bra bara för att det är mode. Eller vad det nu är. Men så är jag ju också så gammal att jag får kallelser till livmoderhalscancerprovtagning.

Jahapp, ud å ränna nu / Rudan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0