10.56

Just nu stånkar SolidWorks på en simulation. Går långsamt och hänger sig. Hur svårt kan det vara, undrar jag i mitt stilla sinne. Men vem är jag att klandra ett datormaskinsprogram? Kanske är mycket svårare än jag kan föreställa mig? Kanske inte är så himla lätt att fungera alltid? Hur kul är det att vara en Student Edition-version? En massa snorvalpar som övar på att göra kuber när man har kapacitet för en bils alla delar? Ja nä, inte ska jag vara den som är den.


Vill ni veta vad som kan hända om man är dum? Jag menar Dum på Riktigt. Grav D.I.H.

Jag hittade ett USB-minne i min väska. Vems var det? Varför låg det i min väska? Jag frågade högt och ljudligt om någon hade tappat sitt USB-minne, flera gånger och på olika språk. Nä, ingen hade blivit av med sitt USB-minne. Det var ju fan, hur kunde det där minnet ha hamnat i min väska? Jag hade inget minne av att jag lagt det där, men jag måste ha hittat det i någon av datorsalarna. Till slut, efter att ha haft minnet i fickan en vecka, lämnade jag in det i receptionen och sa att jag hade hittat i det i en datorsal. Det mindes jag ju inte att jag hade gjort, men jag antog det. Så gick ett par dagar och så sent igårkväll, låg jag och tänkte innan jag somnade. För ovanlighetens skull, bör tilläggas. Tankegångarna gick i den här stilen:

Hmm, hur ska vi bära oss åt med den där jäkons flänsen? Hur ska helgen läggas upp för att hinna med båda projekten? USB-minnet är JS. Undrar om de andra har tid att träffas imorgon eftermiddag. Måste ju bli klara med det där. USB-minnet är JS? Får inte glömma att skissa ritningarna. USB-MINNET ÄR JS?!?!

Under en veckas tid bekymrade jag mig över det där USB-minnet, tänkte mig in i hur jobbigt det måste vara att bli av med. Jag hoppades verkligen att den som tappat det skulle gå och fråga i receptionen. OCH SÅ HADE JAG FÅTT DET AV JS. En av skälen att vi sågs för två veckor sedan var för att jag skulle lägga över bilder till det. Ja, nä, det är ju som sagt inte lätt när man är dum. Jag fick i alla fall tillbaka det, om ni undrar. Annars hade jag inte skrivit det här och JS hade fått tillbaka ett annat USB-minne och om hon hade undrat hade jag skrattat och sagt; Nej du är för tokig du, det var visst det här jag fick av dig. Hur är det med minnet egentligen?




Dums-Trut / Rudan


Kommentarer
Postat av: Anonym

Haru tappat minnet?!

Nej, jag lämnade in det.

2012-02-17 @ 00:30:20
Postat av: Ellen

2012-02-17 @ 00:33:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0