14.35

Gårdagen slutade med att jag inte gjorde något vettigt på hela dagen. Det har jag fortsatt med idag.

Eller joooo... Jag skaffade mig en mittis. Det är minst tio år sedan jag hade mittis. På den tiden var den allmänna uppfattningen att snedis, det kunde man bara inte ha. Jag minns när frisören anlade en sådan på mig när jag var 11. Hon sa att det fick ansiktet att se rundare ut. Jaja, okej. Så fort jag kom utanför frisörsalongens dörr drog jag ett finger från mitten av pannloben upp mot fontanellen och borstade och plattade till håret. Slickade på handflatorna och pressade ner håret i två exakt lika stora delar. I skolan anförtrodde jag mina kompisar att frisören inte var riktigt klok. Hon hade ju gjort SNEDBENA. Fyy. Något år efter det skaffade jag den snedbena jag haft sedan dess. Mittbena såg ju inte längre klokt ut. Särskilt inte på mig. Det kan man ju inte ha.
När Emma försåg sig själv med mittis tyckte jag att hon var fruktansvärt modig. Kan man ha det? Utan att se dum ut? Nja, dum såg hon ju ut. Men det berodde faktiskt inte på mittisen.
[HIHI]
Avslappnad / Rudan

Kommentarer
Postat av: emma

Haha! Ja nog för jag kände blickarna, men det var ju skönt att det inte berodde på min mittis! Pjiuuu

2012-01-18 @ 08:01:44
Postat av: Ellen

Du skojar! Har du skaffat dig en mittis. Nu du också. Åja.

2012-01-19 @ 06:42:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0