Det hopar sig

För en gångs skull hade jag en rubrik på inlägget. Inget inlägg dock, vi får se vart det barkar hän helt enkelt.
Råkade ut för en Majssoppa igår. Det är inte ofta jag inte äter upp, det skall sägas. Näst intill aldrig. Men detta var vedervärdigt, vidrigt och outhärdligt att bara låta en tanke på äta upp sippra igenom hjärnbarken. Det var sill, det var inlagd sill som skulle stekas (?). Jag tänkte mig färsk, stekt sill och det vattnades i gomkörtlarna. Ni vet; stekt sill, potatismos, lingonsylt och smält smör. Mm. Om ni är sugna på det så köp INTE Kosters urvattnade sill - färdig att steka. Fy. Själva middagsskedet gick till ungefär som Emma beskrev om Majssoppan. En tugga togs, huuuu. Sedan åt jag potatis för resten av slanten. Det konstiga var att jag även jag drömde otäcka drömmar på natten sen?

Nu är jag fantastisk sugen på semlor i alla fall. Synd, för om jag vill ha så får jag cykla in till stan. Sist jag cyklade halkade jag på en isfläck och gled nerför backen med cykeln mellan benen. En utbytesstudent såg förfärad och frågade hur det gick. En svensk student kunde inte hålla sig för flin och sa att det hade sett väldigt elegant ut. Vänligt av dem båda.

Inomsocknes / Rudan

Kommentarer
Postat av: Emma

Haha! Farmor brukar lägga in stekt sill. Men inte steka inlagd sill, jääälit hårfin skillnad alltså. Mmm semla. Gouut.

2012-02-01 @ 21:32:32
URL: http://enknubakaffe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0