16.51

Tja.. Jag igen.

När jag var liten ville jag ha en get. Getterna i tivoliparken var ju så söta. Nu vill jag ha en alpacka. Helst fem. Hoppas det önskemålet faller väl ut hos DjB, vi bor ju i och för sig trångt som det är. Jag har inte direkt funderat över hur man kommer att bo i framtiden men att ha ett torp är ju tilltalande. Om jag kommer bo i ett torp vill jag kallas typ Torpa-Rudan eller Svina-Stina. Gödsel-Fia. Andersdotterskan. Ja bara fantasin sätter gränser. Jag ska ha en minst en gris och en ko. Bara för att kunna säga "är det en gris? Är det en ko? Nej, en Osbybo!" om jag får besök av en Osbybo vill säga. Till jul skulle jag slaktat grisen och stånkat korv tills taberaset av grisjäkon var taget. I landet skulle jag odlat bara odlat kålrötter. Mmm, leva i harmoni med naturen. Götttt.... Och när jag var trettio skulle jag se ut som det dubbla, minst. Ja se det blir en härlig tid!
Larvig / Rudan

Kommentarer
Postat av: Ellen

Jag läste: Jag ska ha en minst en gris och en Osbybo. Får jag isf vara din Osbybo? Jag kan vara som din lilla Husneger! Ett annat namn vore: Turba-Rudan Andersdöttraho.

2012-01-20 @ 09:06:23
URL: http://snudan.blogg.se/
Postat av: Linda

Oooh det hade du så gärna fått vara! Och varje kväll skulle du fått dansa kakdansen till mitt stora nöje. Slängt till dig en kakjävel då och då.. Hahaha, jag skulle nästan bytt mitt facebooknamn till det. Så tjusigt!

2012-01-20 @ 11:24:24
URL: http://rudan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0