08.40

Emma tycker att jag ska skicka in den där dikten till AoO, annars skulle hon göra det hotades hon. Jag tycker att jag och Emma kunde haft en gemensam spalt. En blandning av sött och salt kunde den hetat. Eller sött och surt kanske. Sött och surt om det lokala livet i Osby. Ris och ros. Ros för att Konsum byggs om. Ris för att det ser ut som en lada. Emma är ju bra på det där, att fånga det bruna i nuet. Där har vi ytterligare ett namnförslag på spalten; Samtidens Brunheter eller kort och gott Brun-Nytt. Jaja, det får stötas och blötas lite först. Kanske skulle man fått in Osby i titeln på något hörn.

En halvtimme efter avtalad tid kom jag ut igår förresten. Fick en hästusel tid dessutom, var tydligen inte upplagd för håant dära igårkväll. Jag tröstade mig själv genom att tänka att jag åtminstone gjorde det, och att jag tog mig runt hela rundan. Vad skulle jag annars göra? Sätta mig ner och sura halvvägs runt Trummen? Nej, det var bara att äppla till sig.

Tittar på Godmorgon Sverige. Helt meningslösa riksnyheter idag. De vet fortfarande inte vem som ska bli socialdemokraternas partiledare, ändå har de ägnat flera minuter åt att spekulera om det. Det ska i alla fall bli en man. Okej. Det var ju en cliffhanger.. Nästa nyhet är att svenskar tror att de hade sparat pengar om de hade bytt bank, men det är inte så många som byter bank ändå.. Nähä? Afan.. Tacka vet jag lokalnyheterna.




Det om detta! / Rudan

Kommentarer
Postat av: Emma

Brunosby? Osbybrun? Det bruna Osby? OH OH OH! Men har du sett det nya dagiset då! Som led-, samt inspirationsord hade arkitekterna "Arbeit macht Frei"

2012-01-26 @ 09:57:37
URL: http://enknubakaffe.blogg.se/
Postat av: Linda

Nej jag har inte sett det! Jag ska inspektera spektaklet nästa helg tror jag. Men det är klart, inte helt fel. Det ska börjas i tid.

2012-01-28 @ 12:39:32
URL: http://rudan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0