23.39

Jag fick en aha-upplevelse häromdagen som jag vill dela med mig av.

Mer eller mindre medvetet har jag länge funderat över det här med spolningen på toaletter. Det finns ju två olika spolläge, mycket eller lite. Det vet ni ju. Mycket spol för bajs och lite spol för kiss, antar jag. MEN! Beroende på toalettfabrikör ter sig spolknappens utformning olika. Jag har alltid tänkt att den stora knappen är när man behöver spola mycket, alltså för bajs. Det är väl logiskt? Men så här i veckan kom jag på att den stora knappen kanske är för att visa den "vanligaste" knappen. Alltså kiss. I regel kissar man oftare än man bajsar så det vore ju egentligen rätt dumt att ha en liten knapp för det. Eller? Har jag rätt? Jag vet att en enkel lösning hade varit att provspola på en toalett med sådan knapp, men även om detta är något jag faktiskt undrat en del över så har tanken på att provspola aldrig dykt upp. Så nu frågar jag er, ni hord av läsare. Hur är det egentligen?

Kram på er / Rudan

Kommentarer
Postat av: Ellen

De brukar väl ha en halv och en helcirkel på knapparna? Eller är det bara vissa? En helcirkel måste ju betyda något stort!

2012-06-21 @ 02:22:45
Postat av: Linda

Det är bara en del toaletter det är så på..

2012-06-26 @ 20:27:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0