Så förflöt ännu en förmiddag.

Var uppe i godan tidan men sen pockade Skype på min uppmärksamhet, och här sitter jag nu. Idag är det butt welds som står på menyn. Eller stumsvets som det tråkigt nog heter på svenska.

Det sista jag gjorde innan jag åkte ifrån stugan i Åre var att stjäla min svägerskas vantar. Det var ju synnerligen gement gjort. Till mitt försvar så är det så att dessa i Gräsljunga handsydda lammskinnsvantar är förvillande lika mina i Gräsljunga handsydda lammskinnsvantar. Möjligen är hennes lite finare men klockan 04.47 tittade jag inte så noga. Tanken på att jag faktiskt inte tagit med mina egna slog mig aldrig. I alla fall! Jag ska gå och posta hennes nu och sen ska jag bara hoppas att hon blidkas. Men hon är rätt snäll, så det gör hon nog. Inte sur och vrång som en annan.

Jag kan vara både sur och vrång ska ni veta! Ett flertal gånger har jag beskrivits som lugn. Det har varit av lärare, av människor jag både känner och inte känner, till och med DjB sa det alldeles i början av vårt förhållande. Mors svar var: nja, skenet kan bedra. DjB tittade frågande på min mor och sen på mig, sin väna flickvän. Inte gjorde väl denna blygsamma kvinna en fluga förnär? Nuförtiden tycker han att det är rolig historia. "Kommer du ihåg vad din mamma sa i början?" säger han och fnissar. Sen får han en pepparkvarn av gjutjärn i solar plexus.

Nej, skojar bara. Jag kastar inte saker.

Vän /Rudan

Kommentarer
Postat av: Ellen

2012-03-02 @ 12:31:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0