Det om detta.

Nu blir det tredje inlägget på samma tema men jag tålde att tänka på det här med bubbel i toabasen och hur man skulle kunna förverkliga en dylik tingest. Igårkväll när jag skulle somna fick jag en snilleblixt, om jag får säga det själv. Det är ju varken billigt eller enkelt att installera en kompressor till varje offentlig toalett och man vet ju hur kommunerna är med pengar.. Snåla. Så istället för att rikta sig mot dem som potentiell kund kanske man skulle vänt sig direkt till slutkonsumenten, det vill säga oss bajsare. Nå! Till snilleblixten. Vad kan alla ha tillhands i väskan eller i fickan? Kanske en huvudvärkstablett, kanske en Immodium eller varför inte Inside Brus?!

Plopp ner i toaletten, bubbel och fräs, bajsa friskt utan att bekymra dig för förhatlig ytspänning!

Man kan skämtsamt säga att Inside Brus i så fall hade haft dubbelverkande effekt, både mot bubbel i buken och bubbel i basen. Om det fungerar vill säga.


När jag ändå är inne på sådant här tramsigt prat kan jag nämna en annan insikt jag fick igår. Överrumplade. Det där ordet har jag funderat på många gånger. Vad är rumpla? Har det med rumpa att göra eller? Varifrån kommer i så fall l:et? Ja se det har varit en riktigt tankenöt för mig det där. Men så igår slog det mig att det inte är över-rumpla. Det är naturligtvis över-rump-la. Man lägger någon över rump. Och det är ju fullt förståeligt. Att man inte säger motsatsen underrumpla är helt enkelt för att det ordet inte alls är lika användbart. Tänk själv.

- Nej hon visste att jag skulle komma så jag underrumplade henne.

Jaha, liksom. Nää. Överrumpla däremot!

- Hon hade ingen aning att jag skulle komma så hon blev totalt överrumplagd!

Sökte efter en bild på överrumpla men jag hittade inte någon som gestaltade fenonemet särskilt bra. Jag tänker mig att man blir så in i bombens förvånad att man slår en bakåtkullerbytta men kommer inte riktigt runt utan fastnar i det läget när röven är som närmast ansiktet. Således är rump överst.

Sommarlov / Rudan

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag förmodar att samarin ger samma ploppfria resultat?



Lika lite användbart som ordet underfeber? Men det är förstås en motsägelse av sig själv, vilket underrumpla inte är? Eller?

2012-05-24 @ 23:03:12
URL: http://enknubakaffe.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja! Naturligtvis går det bra med samarin också. Bara fantasin sätter gränser.



Jag skulle nog ge dig rätt i att underfeber är något utav ett icke-ord.Definitionen av feber är ju en förhöjd kroppstemperatur. Underfeber betyder i så fall "under förhöjd kroppstemperatur". Och det är ju faktiskt normalfallet. Motsägelse i sig själv, helt klart.



Underrumpla däremot, det är i och för sig inte speciellt användbart, men det är ju ingen egen motsägelse i alla fall. Egentligen underrumplar man väl varje gång man inte överrumplar. Eller?

2012-05-25 @ 09:18:43
URL: http://rudan.blogg.se/
Postat av: karl

Kan denne man hört något så konstigt att han blev överrumplad tro?



http://www.mmacgrappling.com/Portals/0/images/tommy%20Head-Up_Ass%20copy.png

Postat av: Linda

Lite som uttrycket "att sticka huvudet i sanden". Han har helt klart blivit totalt överrumplad!

2012-06-03 @ 17:36:18
URL: http://rudan.blogg.se/
Postat av: Ellen

Det har jag aldrig tänkt på med nu när du skrev om det så är det ju helt uppenbart att det är det ordet betyder! Logiskt och självklart! Förövrigt, funkade inside brus?

2012-06-12 @ 08:09:01
Postat av: Bitte

Jag hittade grundordet i SAO:

RUMPLA v.³ - Svenska Akademiens ordbok
g3.spraakdata.gu.se/cgi-bin/osa/indexsok.cgi?string=RUMPLA.v3...
RUMPLA rum³pla², v.³ -ade; vbalsbst. -AN DE, -ING. [sannol. ombildning av RUMPA v.,]. (numera mindre br.) sjöt. i uttr. rumpla runt, kovända (med fartyg).

Svar: Mycket informativt, det tackar vi för!
Linda

2013-08-17 @ 11:52:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0