20.06

Sitter här i godsvagnen på väg mot stockholm och läser tidningen. Kan meddela att H&M:s bikinireklam i somras blev fälld, ajjemän. Tösabiden till modell var på tok för solbränd minsann. Jaha! Kan inte någon RO-anmäla zalandos reklamjävel snart? Eller alla telebolags? Eller alla dubbade tvättmedelsreklamer? En av få reklamer man INTE reflekterat över och den fälls. Men det där med att vara solbränd är väl en het pära antar jag. Jag tänker på Mary kay-kvinnan som började gapskratta när jag sa att jag var blek. Hon kippade efter luft och försökte släta över genom att urskuldande flämta "jamen du ÄR ju det". Himla lustigt att vara blek och samtidigt veta om det. Undrar om reklamen hade blivit fälld om jag hade varit modellen. "reklamen är utformad med avsaknad av vederbörlig känsla för socialt ansvar" kanske de hade skrivit då också. Med det informella tillägget "det är som att utsättas för svetsblänk i busskuren på morgonen, ögonen blöder ju för fan".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0