Uppdatering från avloppsnätet

Hörum, hörum! Jag ska prova på orientering idag. Håant ska det gå? Ska bli kul att träna i alla fall. Jag har kommit till en punkt där jag inte längre kan kalla mig varken tränad eller ens träningsintresserad. Är ju lad som en hunn. En lat hund alltså. Lathund. Det ordets innebörd förstod jag inte förrän en bit upp i åren. Likadant med "tryckfelsnisse". Vår lågstadielärare sa att Tryckfels-Nisse hade varit i farten och jag fattade ingenting. Varför la hon skulden på Nisse? Varför skulle Nisse ha med tvåornas läsebok att göra? Han gick ju i fyran.

Jädrans lågstadielärare till att vara taskig.
 
/Rudan

Kommentarer
Postat av: Emma

Haha!

2012-09-18 @ 20:34:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0