Rudan tar det från här.

Först främst så är det bästa med den här dagen att jag är ledig. Ledig, för att vi jobbade klart igår, mm. Så jag inledde dagen med att sova, underbara 13 timmar av sömn. Min kära mor väckte mig på ett kärleksfullt sätt, som alltid. Minsann om jag skulle sova längre än till elva. Men jo, jag behövde sova. Helgen som gick var tärande.


Nåväl, vid frukosten läste jag tidningen. Norra Skåne, vilken morgontidning! Jag menar, visst är det sant att Hovdalas trädhus nämns i samma andemening som till exempel Turning Torso och operahuset i Köpenhamn? Hässleholm är som bekant the place on earth, och vem är jag att ifrågasätta detta? Men hellre den än dessa förhatliga kvällstidningar. Är det något jag skulle kunna ångrat, är att jag inte brände upp Aftonbladets redaktion när vi var där på besök. Fast det hade gjort mig till skurk, och skurk vill man inte vara. Men Aftonbladet är ganska skurkaktiga de också. Läste i tidningen att de hade skickat brev till EU-kommissionen. De ville att EU skulle göra slag i saken och stämma Sverige för att Aftonbladet inte fick ha utländska spelannonser i sin tidning. Det strider mot det svenska spelmonopolet och det i sin tur strider mot EU:s rätt till fri etablering. Tsst säger jag. Det är också att vara patriotisk. Jag slår vad om att de inte ens hejar på Sverige i hockey-VM.

/
Rudan


Kommentarer
Postat av: Tips från Snudan

"Rudan tar det från här" kunde, jag säger KUNDE ha varit en titel på ett dansbandsalbum. Dvs OM du slänger till med ett säta: RudanZ, eller två, RudanzZ.

2008-02-13 @ 22:39:38
Postat av: Linda

Oh, absolut! Eller kanske: "Upp till dans - med Rudanz". Det tycker jag hade varit något.

2008-02-14 @ 13:25:09
URL: http://rudan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0