Uti herrens hage.

Å ena sidan förkastar jag mönster. Ska alla göra något, så ska då inte jag göra det. Känner avsmak mot Thailandsresor till exempel. Och sånt där. Som andra gör. Blir nästan lite illa till mods när jag märker att jag bara dragits med i något.. typiskt.

Å andra sidan så är jag ganska gammaldags. Gillar ingrodda traditioner. Ska vara så för att det alltid har varit så, liksom. Man ska inte komma här och kalla potatismos för puré, som sagt. Man får inte börja särskriva, även om språket är och alltid har varit i ständig förändring. Man får inte börja säga nya fjantiga förstärkningsuttryck som 'sjukt'. Så himla tramsigt uttryck. Man ska inte börja fira nationaldagen på norrmännens vis, bara för att norrmännen gör det. Lägga sig till med sånt 2011, tssst. Då kan vi väl börja fira Mickelsmäss igen istället? Det ÄR ju en tradition här. Från och med i år ska jag fira Mickelsmäss. God Mickelsmäss på er.

Konstigt / Rudan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0