Ett litet sidospår

Jag har varit sjuk. En konstigt sjuka! Orkeslös och lite ont i halsen men inte sängliggande eller så. Så man känner sig lat men orkar inte göra något ändå. Igår skulle jag skrivit tenta men tillbringade dagen framför youtube o dyl istället. Det här tyckte jag var rätt kul:



Haha, så typiskt dumsnålt. Varje gång jag hör ordet "dumsnålt" så tänker jag på en sommar när jag och DjB åkte till Borås. Sverige hade tillfällig värmebölja, sådär väldigt varmt det bara blir några få gånger per år och knappt det. Vi beslutade oss för att ta Combon. Utan AC. Vi hade två bilar, en med och en utan AC. Vi tog den trånga jobbebilen utan. För att den drog något mindre? Vi fick åka med vidöppna fönster på E6:an för att inte smälta bort. För er som inte har åkt en Opel Combo av årsmodell -96 så kan ni få veta att den är tillräckligt obekväm och högljudd även med uppdragna rutor på 70-väg. Två tredjedelar av bilen utgörs ju av en resonanslåda. Vi sparade kanske 100 kronor genom att färdas 30 mil i en mobil skärseld. Bra! Vad som gör det ännu konstigare var att jag hela sommaren jobbade i Ringhals som ligger på ungefär samma breddgrad som Borås och alltid körde volvon (med AC). Men det hade man ju reseersättning för.. tänkte vi verkligen så? Jävla snåljåpar.


Den gamla trotjänaren

Man tänker också på de gångerna man fått betala böter och liknande bara för att man hade så inihelvitte bråttom... Som här. Tvåtusenfyrahundra kronor för att komma i tid till ett pass på gymmet. Jag hade kunnat köpa ett nytt gymkort för de pengarna. Hehe.. Ja, det finns allt en liten Lennart i en.

Det var inte alls det här jag tänkte skriva om! Tur att man har en sprudlande fantasi.

Haj höpp! /Rudan

 


Kommentarer
Postat av: Emma

MEEN du glömde! Den har ju blixtar på sig!

2012-03-17 @ 09:29:29
URL: http://enknubakaffe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0